Dijital DönüşümMetaverse

Metaverse Çalışma Alışkanlıklarını Nasıl Etkileyecek?

Dijital sanat üretip satmak, arkadaş edinmek, sanal evcil hayvan yetiştirmek, sanal gayrimenkuller alıp satmak ve çeşitli etkinliklere katılmak gibi pek çok amaçla kullanılan metaverse’ün yakın zamana kadar iş dünyası tarafından sıkça kullanıldığını söylemek pek mümkün değildi.

Ancak özellikle pandeminin de etkileriyle birlikte, uzaktan ve hibrit iş deneyimlerinin çoğalmasıyla iş dünyasının metaverse’e olan ilgisi de artmaya başladı. Yeni dijital, yapay zekâ özellikli meslektaşların ortaya çıkışı, sanallaştırma ve oyunlaştırılmış teknolojiler aracılığıyla öğrenme ve beceri kazanımının hızlanması gibi faktörlerin etkisiyle metaverse, iş dünyasını yeniden şekillendirmeye doğru adım adım ilerliyor.

Metaverse’te Takım Çalışması ve İş Birliği

Metaverse; sanal çalışma dünyasına yeni sosyal bağlantı, hareketlilik ve iş birliği düzeni getirmeyi vadediyor. Hindistan merkezli bir teknoloji şirketi olan NextMeet’in kurucusu Pushpak Kypuram; pandemi sürecinde uzaktan çalışmaya geçişle birlikte, çalışanların aynı anda aynı ortamda bulunmasının çok daha zor hale geldiğini, görüntülü aramaların ise pek çok kişi tarafından tercih edilmediğini belirtiyor. Bu nedenle pek çok şirketin metaverse’e yöneldiğini ifade eden Kypuram; bu sayede çalışanların dijital avatarlarının gerçek zamanlı olarak sanal ofislere veya toplantılara girip çıkabildiğini, sunum yapabildiğini veya iş arkadaşlarıyla vakit geçirebildiğini belirtiyor.

Pek çok şirket; görüntülü toplantıların çalışanlar üzerinde yarattığı rahatsızlık hissini ve uzaktan çalışmanın neden olduğu bağlantı kopukluklarını gidermek amacıyla metaverse’e yöneliyor.

Dijital Meslektaşlar

Metaverse’te; gerçek dünyadaki meslektaşlarımızın avatarlarına ek olarak, yapay zekâ destekli botlar olan dijital çalışanlar da aramıza katılıyor. Daha çok danışman ve asistan olarak karşımıza çıkacak olan botların, bu evrendeki ağır iş yükünün çoğunluğunu alarak gerçek çalışanlara daha değerli görevler için zaman kazandırması hedefleniyor.

Dijital çalışan teknolojisi, şirketler için yeni olasılıkları da beraberinde getiriyor. Mola ve dinlenme sürelerine ihtiyaç duymayan dijital çalışanlar; bu sayede iş süreçlerini çok daha hızlı hale getirebilecekleri gibi aynı anda birden fazla yere konuşlandırılabilme özelliğine de sahip oluyor. Bu tarz otomasyon süreçlerinin ayrıca sürekli tekrar eden sıkıcı görevler ya da azami dikkat ve konsantrasyon gerektiren riskli işler için de oldukça verimli olacağı düşünülüyor.

Hızlı Öğrenme

Metaverse’ün yeni beceriler geliştirmek için gereken süreyi önemli ölçüde kısaltacağı da pek çok otorite tarafından öngörülüyor. Yapay zekâ özellikli dijital koçların çalışan eğitiminde ve kariyer tavsiyelerinde önemli rol oynaması beklenirken, eğitim kılavuzu gibi materyallerin 3 boyutlu ve etkileşimli tasarlanarak çalışanlar tarafından çok daha kolay kavranabilir olması mümkün hale geliyor.

Metaverse’ün aynı zamanda simülasyon teknolojisini de yaygınlaştırarak, çalışanların iş sürecinde karşılaşabilecekleri farklı senaryoları, en gerçekçi şekilde deneyimlemelerine olanak sunması bekleniyor.

Metaverse Ekonomisinde Yeni Roller

İlerleyen süreçte; tamamen sanal, 3 boyutlu dünya içinde tasarlanmış ve geliştirilmiş Metaverse şirketlerinin ortaya çıkacağı düşünülüyor. Bu gelişmelerinse avatar sohbet tasarımcıları, farklı sanal dünyalar arasındaki hareketliliği kolaylaştıran iş kolları, metaverse dijital varlık yöneticileri gibi yepyeni rolleri ve kimlikleri beraberinde getireceği tahmin ediliyor.

 

Bu yazı alıntıdır.

Başlangıç Noktası E-bülten

Merak etmeyin. Asla Spam yapmıyoruz.

İlginizi çekebilir
Dijital DönüşümEğitim

Hong Kong Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Metaverse’de Sanal Kampüs Kuracak

BlockchainDijital DönüşümGaming

Gelecek Vadeden Bir Sektör: GameFi

Dijital HizmetMetaverse

Meta’dan ‘Avatar Modası’ Adımı

BlockchainDijital Dönüşüm

Blockchain Hakkında 5 Soru 5 Cevap

Başlangıç Noktası E-bülten

Merak etmeyin. Asla Spam yapmıyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir