Hackathon, hack ve marathon kelimelerinin birleşiminden oluşmakta olup bir fikir geliştirme, ürün oluşturma veya proje geliştirme üzerine düzenlenmektedir. Başlangıç Noktası bünyesinde iş birliği içinde bulunduğu kurumların destekleri ile hackathon ve ideathon organizasyonları düzenlenmektedir. 

Hackathonlar kapsamında iş geliştirme, yönetici, teknik, satış vb. farklı yetkinlik ve meslek gruplarından bireyler bir araya gelerek odak başlıklar bünyesinde yer alan sorunlara kalıcı ve katma değerli çözümler geliştirmektedir. Hackathon süresince katılımcıların iş geliştirme, yatırımcı sunumu hazırlama ve fikir geliştirme gibi alanlarda eğitimler ile desteklenmesi hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra uzman isimlerin konuşmacı olarak yer aldığı canlı yayın ve mentorluk etkinlikleri düzenlenmektedir. 

Hackathon sonunda ön değerlendirmeyi geçen projeler jüri değerlendirmesinin yapılacağı pitch day yayına davet edilir. Pitch day yayını sonrası proje sunumunu gerçekleştiren katılımcılar arasından ilk üç dereceye giren yarışmacılar ise demo day yayında açıklanır ve ödüllerin takdim edilmesiyle hackathon sona erer. 

Başlangıç Noktası ve iş birliği içinde bulunduğu kurumların destekleri ile düzenlenen hackathonlarda bugüne kadar Covid-19 sonrası yaşam, regülasyon teknolojileri, sanayide dijital dönüşüm, yapay zeka, nesnelerin interneti, robotik otomasyon gibi yenilikçi teknolojilerin bilinirliğinin artırılması ve kullanılması gibi birçok başlığa odaklanılmaktadır. 

Daha önce düzenlediğimiz hackathon organizasyonlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. 

Coronathon Hackathonu : 21.03.2020 tarihli bu programda, Covid-19 ve sonrası yaşam odaklı kalıcı ve katma değerli çözümler geliştirilmiştir.

Deprem Hackathonu : 28.05.2020 tarihli bu programda, İstanbul’da olası bir deprem anı ve sonraki iletişim sorunlarına yönelik çözümler geliştirilmiştir.

Kavlak Hackathonu : 08.01.2021 tarihli bu programda, Kavlak Hukuk Bürosu iş birliğinde regülasyon teknolojilerine yönelik 19 farklı proje geliştirilmiştir.

MMO Hackathonu : 29.01.2021 tarihli bu programda, Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi iş birliğinde sanayide dijital dönüşüm odaklı olarak proje fikirleri geliştirilmiştir

 

Türkiye Makine Mühendisleri Odası ve Başlangıç Noktası iş birliğinde düzenlenecek olan #Hack4MMO hackathon serisinin ikincisi 04.06.2021 tarihinde başlıyor! 

Sanayide dijital dönüşüm, teknoloji hazırlık düzeyi, istihdam, finansal yetersizlik ve benzeri birçok konuya odaklanılacak olan bu hackathonda katılımcıların sanayideki sorunlara kalıcı ve katma değerli çözümler geliştirmesi hedefleniyor. 

Toplamda 72 saat online olarak gerçekleşecek olan hackathonda katılımcıları eğitimler, canlı yayınlar ve mentorlük görüşmeleri gibi birçok etkinlik bekliyor. Dereceye giren ilk üç projeye ise toplamda 9.000 TL değerinde ödül verilecek. 

Sen de sanayide yer alan sorunlara çözüm geliştirmek ve #Hack4MMO macerasının bir parçası olmak istiyorsan bireysel olarak veya oluşturduğun ekibinle birlikte aşağıdaki linkten hemen başvurunu yap!

Hack4MMO programına başvurmak için https://bit.ly/2RmVdh1 bağlantısını takip edebilirsin.

 

SIK SORULAN SORULAR

Programa kimler başvurabilir? 

Sanayide dijital dönüşüm odaklı projesi olan veya bu alanda proje geliştirmek isteyen herkes programa başvurabilir. 

Program başvurusunda ön koşul var mıdır?

Başvuru için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. 

Programa ne zaman başvurabilirim?

19 Mayıs 2021 tarihi itibarıyla programa başvurulabilir.

Programa nasıl başvurabilirim?

Hack4MMO’ya başvurmak için https://bit.ly/2RmVdh1 bağlantısını takip ederek formu doldurmanız yeterlidir. Ekip halinde katılacak olan katılımcılar için her bir ekip üyesi tarafından formun doldurulması gerekir.

Program ücretli mi? 

Programımız ücretsizdir.

Hack4MMO’a da katılımcıları nasıl bir program beklemektedir? 

Hack4MMO online olarak gerçekleşecek olup hackathon süresince katılımcıları organize sanayi bölgesi, Makine Mühendisleri Odası ve Başlangıç Noktası’ndan alanında uzman isimlerin konuşmacı olarak yer alacağı canlı yayın etkinlikleri, webinarlar ve mentorluk görüşmeleri gerçekleştirilecektir.

Program ne kadar sürecek?

Hack4MMO programı, 4 Haziran 2021 tarihinde başlayacak olup toplamda 72 saat (3 gün) sürecek ve 9 Haziran 2021’de ödül töreni ile sona erecektir. 

Projeleri kim değerlendiriyor? 

Hackathon bünyesinde yer alan projeler Makine Mühendisleri Odası, İstanbul Organize Sanayi Bölgesi ve Başlangıç Noktası’ndan jüri üyeleri tarafından değerlendirilecektir. 

Proje değerlendirme sonuçları ne zaman açıklanacak?

72 saatlik hackathon ve ön değerlendirmeler tamamlandıktan sonra katılımcılar jüri üyelerinin de katılacağı pitch day’e davet edilir.

Aklıma takılan soruları kime sorabilirim?

Bize basliyoruz@baslangicnoktasi.org adresinden ulaşabilir, aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Those who prefer alternative currencies can now use it to make deposits and withdrawals. During big sporting events, mobile devices will allow casinos to accommodate surges of in- game wagering that human tellers and automated kiosks can’t physically handle. We’ve spent a lot of time testing and reviewing these casinos https://onlinekaszinok.org/. Besides, and Andy Warhol have bolstered the fine art market as a whole.