Bir sektör düşünün ki uzaktan baktığınızda satın alma gücü olmayan bir hedef kitleye sesleniyor. Bu alanda yatırım yapmak günün koşullarını, yaşayış şekillerini takip etmeyen bir girişimci adına hiç kârlı görünmeyebilir. Uzaktan bakanlar için video oyun sektörü tam da bu şekilde görünüyor olsa gerek. Oysa içinde bulunduğumuz dönemde dönemin şartlarını kavrayabilmiş bazı ebeveynler çocuklarını iyi bir üniversiteye göndermektense bir “gamer” olması yönünde teşvik edebiliyor.
Son yıllarda oyun sektöründe, üstelik de COVID-19 öncesi dönemde başlayan ekonomik yavaşlamalara rağmen, önüne geçilemez bir büyüme görülüyor. Dijital kanallardan satılan oyunlar, esport, canlı yayın ve bulut tabanlı oyun platformları bu büyümenin başını çekiyor.
Niş bir kategori olarak değerlendirilen oyun sektörünün artık ana akım kitleye seslendiği bir dönemdeyiz. Bir araştırmaya göre İngiltere’nin yetişkin nüfusunun yarısından fazlası video oyunu oynuyor.
Dijital Dağıtımın Benimsenmesi
Oyunların dijital kanallar yoluyla satışının hemen hemen tüm sektör paydaşları tarafından kabul görmesi sonucu, fiziksel anlamda satışlarda önemli ölçüde düşüşler yaşanıyor. Özellikle internet hızının artması ve akıllı telefonların günlük hayatın bir parçası haline gelmesi bu alanda faaliyet gösteren firmaların pazarlama stratejileri için kesinlikle göz önünde bulundurması gereken bir durum.
Değişen İş Modelleri
Oyun sektöründe geliştiricileri etkileyen en önemli değişimlerden birisi de gelir modelleri. İnternetin her alanda hissedilen etkisi oyun sektöründe de çevrim içi iş modellerinin gelişmesine ön ayak oldu. Oyun geliştiriciler tarafındaki benimsenen yöntemlerden biri de kullanıcıların ücretsiz olarak oyuna erişebildikleri model. Pazarlama ekiplerinin bu aşamada değerlendirmesi gereken en önemli husus tüketici davranışlarından elde edilen verileri doğru analiz ederek, satın alma eğilimi gösteren kitleye erişmeleri olacak gibi görünüyor.
Sosyalleşme Aracı Olarak Oyunlar
Özellikle pandemiden dolayı tüm dünyada uygulanan tedbirler kapsamında vaktinin çoğunu evde geçirmek zorunda kalan insanlar için oyunlar bir sosyalleşme aracı haline de dönüştü. Buna bağlı olarak internet ortamında karşılıklı oynanabilen oyunların önümüzdeki dönemde daha da gelişmesi bekleniyor.
Oyun Dünyasının Bir Parçası Haline Gelen Yayıncılık
Bundan 15 yıl önce bilgisayar oyunu oynayan tüketiciler oyunlarda takılıp ilerleyemedikleri bir bölüme geldiklerinde nasıl ilerleyeceklerini bulmak için en fazla forumlarda yapılan yazışmalara başvurabiliyorlardı. Günümüzde video içerik üreticiliği öyle bir noktaya geldi ki her anımızı canlı olarak paylaşabildiğimiz platformlar oyun sektörü için de “yayıncı” denen bir kavramın ortaya çıkmasını sağladı. Hatta bu yayıncılar için bir gelir modeli ve meslek haline dönüştü. Öyle ki sadece bilgisayarı başında oyun oynayarak milyonlarca dolar kazanan insanlar bugün bir elin parmaklarından çok daha fazla.
Oyun yayıncılığının bir meslek haline dönüşmesini sağlayan tabii ki oyun oynayan kullanıcıların talebiyle gerçekleşiyor. Oyun oynayan kitlenin %50’si oyun yayıncılarını takip ediyor. Bu oran yaşı daha genç olan kitlede %75’e kadar çıkıyor.
Veri ve Tüketici İçgörüsü
Oyun endüstrisinin dijitalleşmeyle birlikte geçirdiği değişimle kullanıcılardan elde edilen veriyle kapalı devre bir pazarlama stratejisi geliştirmek de mümkün hale geldi. Bu durum elbette geliştiriciler için kullanıcı iç görülerinden faydalanarak daha kârlı iş modelleri yaratmak için büyük bir potansiyel sağlıyor.
Bir Sonraki Adım Bulut
Bulut tabanlı oyun platformları rekabetçi ve farklılıkları ön plana çıkarmaya izin veren yapısıyla önümüzdeki dönemde geleneksel pazarlama yöntemleri üzerinde büyük bir baskı kuracak gibi görünüyor. Bu rekabette yer alabilmek için özellikle pazarlama ekiplerinin kullanıcıya dokunabilecekleri noktaları iyi etüt ederek, bu noktalardan yapacakları çıkarımlarla kendileri için değerli olan kullanıcılara elde etme çabaları kendi geleceklerini belirleyebilir. Oyun sektörü kullanıcıyı elinde tutmak ve yenilerini elde etmek için çıkarımda bulunabileceği çok fazla veri kaynağına sahip, bu veriyi kendi lehlerine nasıl çevirebilecekleri ise stratejik bakış açılarına bağlı.
Oyun Girişimcisi Olmak
Yakın gelecekte endüstriyel pazardaki hacmini katlayarak büyütmesi beklenen oyun sektöründeki rekabete dahil olmak ve oyun sektörüne yönelik geliştireceği teknolojik ürün ve hizmetlerle oyun girişimcisi olmak isteyenler için İTÜ Çekirdek ve Teknoloji ile Üretelim Platformu’nun birlikte yürüttüğü Gametech programı hakkında detaylı bilgi almak isterseniz itucekirdek.com/gametech adresini ziyaret edebilirsiniz.
Oyun şansınız yanınızda olsun!
Yararlanılan Kaynaklar:
https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/marketing-resources/industry-perspectives/6-key-marketing-trends-changing-gaming-industry
Bu yazı alıntıdır.